Feb 05, 2012

Söndagsmys! Sov länge, åt frukost med hela familjen, städat och sorterat papper och nu sitter jag i soffan och har förberett lite inför kommande uppsatsskrivning.

Veckan på skolan har gått bra. Har fått lite fria händer och ta ansvar för klassen utan att min handledare var i klassrummet (fanns såklart tillgänglig i fall det skulle vara nåt), vilket faktiskt gick väldigt bra. Det känns tryggt att eleverna faktiskt lyssnar till mig och inte vänder sig till sin ordinarie lärare. Börjar också känna eleverna lite bättre nu, vilket så klart underlättar en hel del. :) Bara två veckor kvar nu - tiden går fort när man har mycket att göra! Speciellt när man är så ovan vid det man gör att man somnar på soffan direkt man kommer hem om dagarna för att man är så trött i huvudet :)

I vilket fall som helst, känns det himla skönt att känna att det är HELG! Ända sedan jag började plugga på högskolan har jag inte riktigt haft den känslan eftersom jag bara har haft lektioner två dagar i veckan och varit hemma så mycket. Desutom har man hela tiden skolan och pluggandet någonstans i bakhuvudet så att det aldrig känns som att man är ledig - det kände jag däremot i fredags - fantastiskt! :)

Nu ska jag nog ta och baka något. :)

Trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja, just den känslan är något man verkligen kommer uppskatta sen! Just denna helgen är jag inte helt ledig, men nästa! (Fast då ska jag jobba, hehe)

2012-02-05 @ 12:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0