Små morotscupcakes

Ännu en sån där härlig dag att göra ingenting! Okej, det finns ungefär 1000 saker jag borde göra, tex komplettera min tenta, men det är ju mycket roligare att baka!

Så idag har jag bakat små morotscupcakes!

100g morot
1 ägg
0.75 dl socker
0.5 dl matolja
0.5 tsk kanel
0.25 tsk bikarbonat
0.5 tsk bakpulver
0.5 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl
1 nypa salt

100 g Philadelphiaost
0.5 dl florsocker
2-4 droppar citronjuice

marsipan
gul, röd och grön karamellfärg

Riv morötterna fint och vispa ihop med ägg och socker. Tillsätt matoljan. Blanda de torra ingredienserna i en annan skål och rör ihop med morotsröran. Häll upp i minimuffins-formar, det blev 15 stycken när jag gjorde dem. Grädda i 200 grader, 10-12 minuter. När muffinsen svalnat helt, vispa ihop philadelphiaost, florsocker och citronsaft och spritsa eller bre ut på muffinsen. Jag färgade sedan marsipan orange och grön och gjorde små morötter att dekorera med. Och eftersom det snart är Alla helgona, så gjorde jag även några små pumpor! Söta!








Någon vill visst smaka... :)



Nähä, om jag skulle göra något vettigt idag också kanske??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0