När katten är borta...

Denna helg är Tobbe iväg på LAN (skoj!...) så jag är "ensam" hemma. Ja, bortsett från typ mamma, far, Sofia, Ula och vovvarna då förstås! Men i alla fall, roade jag mig denna fredagskväll med att baka! :) det blev Chocolate chip Peanutbutter Cookies - gott! De blev visserligen lite torrare än vad jag hade önskat, jag vill hitta ett recept på såna här lite segare cookies, men smaken var god i alla fall!

Chocolate Chipe Peanutbutter Cookies

125 g smör
1 dl strösocker
1 dl farinsocker
ca 1 dl jordnötssmör (välj själv om ni vill ha smooth eller crunchy)
ca 1 dl nutella
2 små ägg
3½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk bikarbonat
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

Vispa ihop smöret, strösockret och farinsockret så att det blir krämigt. Tillsätt ägg, jordnötssmör och nutella och vispa tills allt är jämnt blandat. Blanda de torra ingredienserna i en annan skål och vispa dem (jag har lyckats pajja min mjölsiktare, men jag tycker det funkar lika bra att torrvispa istället) och blanda sedan ner i smörsmeten till en deg. Klicka ut degen på en bakplåt och platta till något. Grädda i ca 10 minuter 175 grader varmluft. Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0