Varning för farligt goda kakor...

Jag gillar att kolla runt lite på olika matbloggar, och häromdagen hittade jag ett recept på Chocolate Chip Cookies hos heavenlycupcake.se som jag provade... Mums! Riktigt goda, med massor av choklad!

Ultimate Chocolate Chip Cookies
ca 20 st

225 g mjukt smör
2 dl strösocker
2 2/ 3dl farinsocker
2 ägg
7 dl vetemjöl
1/2 msk salt
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 msk vaniljsocker
450 g choklad

Mixa samman det mjuka smöret och sockret till en jämn smet med elvisp, tillsätt ett ägg i taget och vispa ordentligt mellan varje. Häll i reseten av ingredienserna och vispa på låg hastighet. Blanda samman det sista med träslev. Hacka chokladen grovt och blanda ner den i degen. Skopa upp deg med en glasskopa, eller rulla degen till golfbollsstora bollar och lägg ut på plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader i 15-20 minuter. Låt svalna lite på plåten innan du för över dem till ett galer för att svalna av helt. Jag gräddade mina i 17 minuter och de blev precis lagom sega. :) Tänk på att inte lägga dem för nära varandra på plåten eftersom de flyter ut ganska bra och blir rätt stora! :)




Kommentarer
Postat av: Hon som bor under dig...

GOOOHOOOODAAAAH!!!! :D

2011-11-08 @ 17:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0