Tårtbotten

Har sett ett recept på tårtbotten på några olika bloggar, som jag kände att jag ville prova. Väldigt enkelt, men kakan blev väldigt bra måste jag säga!

Börja med att mäta upp ägg i ett vanligt dricksglas, det behövs ungefär 4 stora ägg till en 24 cm springform.
I ett annat likadant glas, mäter du upp socker så att det når upp till samma nivå som äggen.
I ett tredje likadant glas, mäter du upp mjöl så att det når upp till samma nivå som äggen och sockret. O Tillsätt även en tesked bakpulver till mjölet.



Om man vill kan man byta ut ca 1/3 av mjölet mot potatismjöl, eller kakao för att få en chokladbotten.

Häll sedan äggen och sockret i en bunke och vispa läääääänge, så att det blir riktigt fluffigt!





Vänd sedan försiktigt ner mjölblandningen med en slickepott eller sked, (vispar du ner mjölet kan kakan bli seg!) och häll upp i en form.



Grädda sedan kakan i 175 grader, ca 25 - 35 minuter. Känn efter med en sticka efter 25 minuter o den är klar. Eventuellt kan den behöva några minuter till beroende på hur hög den är.



Sedan är det bara till att dela, fylla och dekorera med det man vill! :)

Kommentarer
Postat av: bubba

varför ha du bakat tårtbotteeen????

2011-12-09 @ 16:48:39
Postat av: mamma

undrar också varför du bakat tårtbotten??? var e tårtan?????

2011-12-09 @ 16:53:12
Postat av: Sandra, Villa Ängelsbäck

Ska man infinna sig i krokarna nu i helgen eller ;)Tårta e ju najs



// Sandra

2011-12-10 @ 18:16:51
URL: http://angelsback.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag bakade den mest för att prova receptet, så just nu ligger den i frysen och väntar på ett bra tillfälle! Men Sandra, jag lovar att säga till när det blir! :)

2011-12-11 @ 16:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0