Hundbestyr och födelsedagskalas...

Vilken underbart söt och fin vovve vi har fått hit! Tack Annika! :D Ju mer jag lär känna henne ju mer funderar jag över det där med "terror twins". Det känns som Marie fick "terror" och jag fick "twins" :P Skämt å sido, men jag får inte alls i hop det att hon skulle vara en terror, hon är kanske fortfarande i chocktillstånd! Här hemma är hon nog den lugnaste valp jag någon gång stött på och faktiskt väldigt förståndig.

Molly tycker fortfarande inte alls om henne och vägrar att knappt ens titta på henne. Lerina, söt och klok som hon är, struntar fullkomligt i Molly då och går och hämtar sin leksakskanin eller går ut och skäller på Tiffen och Simba, de riktiga kaninerna i trädgården! Dock är hon inte så duktig på att förstå det där med vad tidningar är till för så en del olyckor händer förstås!

Mamma hade storstädningsbestyr innan idag och när dammsugaren kom igång var vovven rätt var det var bara borta! :O Eftersom hon bara får vara  i köket och på mitt rum, kunde hon ju inte ha kommit så långt... nä... just det... Hon syntes inte någonstans men sedan hittade jag henne längst in under min säng där hon satt och tyckte synd om sig själv! :) Stackarn! Föresten ska hon få heta Lerina i fortsättningen, det passar bra till henne.

Trots att detta lilla kryp numera finns i huset och tar mycket uppmärksamhet har jag och Stina faktisk varit riktigt duktiga och gjort färdigt både alla litteratur och uttalsövningarna idag... Hejja oss! På måndag blir det stor grammatikrepetition... mindre roligt förstås, det blir nog många vovve-pauser då!

Tidigare ikväll var vi nere hos farfar som fyllde 82. Både Molly och Lerina var med, och Lerina charmade alla så klart!

Far ringde minsann till mäklaren i går igen förresten.... Vi får antagligen besked i nästa vecka om det blir av med flytt eller inte.... :S Håll nu tummarna för att det blir av!!!

image46
Molly och supercoole Tiffen

image47
Räven och hennes favvisleksak!

Kommentarer
Postat av: Marie & Pralin

Hallå!!!
Äntligen hittade jag hit, är lite trög..
Jadu, jag tror att dom var Terror Twins ihop..Pralin kan väl iofs fortfarande en hel del själv men har anpassat sig bra. Än så länge har hon bara kapat sladden till datahögtalarna..Snabeldraken tycker hon inte heller om..
Just nu har vi Latte här eftersom Annika är i Danmark och dom två ihop..Gud, giv mig styrka!!!!

Ha det bra, Pralin & Latte hälsar till syrran.

2008-03-29 @ 10:16:47
URL: http://www.123minsida.se/waldweilers
Postat av: mamma

Ja det e en riktigt fin lien vovve du har fått ta hand om, söt som socker är hon också.

2008-03-29 @ 12:14:50
URL: http://havstenen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0