Hundäventyr...

Inte skrivit på ett tag nu heller... skärpning! Har dock ursäkter med att jag har jobbat hela helgen och haft en massa annat att göra!

Imorse var det skolan igen... Efter en något långtråkig grammatik lektion bar det av till Bjärnum. I Bjärnum skulle jag hämta Lerinas pappa Eros som hade varit på utställning i Stockholm (champion minsann!!!) och efter en smärre diskussion med GPSen huruvida vart väg 117 ligger, hittade jag minsann dit utan några problem. Eros var hur cool som helst och hoppade snällt in i bilen och la sig ner utan att säga ett pip. Lite skillnad där från en viss Molly här hemma... Hrm...

Körde därefter till Ängelholm för att hämta mamma och Julia och sedan åkte vi ner till Dalby. Eros blev nog glad över att komma hem, men visade inget större intresse för Annika den stackaren! I alla fall hade vi en lite Lerina-vovve med i bilen på vägen hem, och jag måste säga tt hon var ganska lik sin pappa och tog det hela med ro. Hon låg mest och sov hela vägen annars tittade hon ut genom fönstret lite.

Väl hemma släppte vi först ut henne i trädgården en stund. Man kan nästan tro att det lilla krypet aldrig sett gräs förut som hon skuttade omkring! Jag började nästan misstänka att jag hade fått hem en kanin med tanke på vilka hopp och skutt hon gjorde! Otroligt söt var hon i alla fall, och ville absolut inte följa med in!

Fick i alla fall in henne till sist så att hon fick träffa Molly. Jättekul! tyckte Lerina, mindre kul tyckte knas-Molly. Molly var mest rädd och tyckte nog att vi skulle köra ner med henne till Dalby igen. Hon vänjer sig säkert, vi får ta det lite succesivt. Lerina har i alla fall hoppat omkring hör nu några timmar och börjar känna sig hemma i köket i alla fall. Roligast är ändå att vara ute och skutta men det blir man trött av så nu har hon slocknat mitt på köksgolvet!

image42
Coole Sir Eros i bilen, fin han är!

image43
Liten vovve i bilen, glad i alla fall!

image44
Lerina och Molly

image45
Såå söt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för all hjälp med Eros.Det var ju kul att ni fick träffa pappan till Lerina på tu man hand. Han är en fantastisk hund. Hoppas ni har en lika fantastisk dotter till honom "s"

2008-03-26 @ 21:13:12
URL: http://home.no.net/tracks
Postat av: Anki

Hej Sandra! jag läser Annika`s blogg så jag tog mig friheten att titta in till dig. Hon är så söt Lerina och faktiskt ler hon ju på bilden tagen i bilen. Molly kan snart inte motstå den charmiga lilla kaninen*s*

2008-03-27 @ 08:18:00
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0