Helg...

Hela veckan har visst bara försvunnit utan jg har hunnit me att skriva något alls... Hoppsan! Får väl försöka göra en liten sammanfattning.

I måndags var jag ute hos Stina en stund på dagen och fikade och pratade lite. Egentligen skulle vi nog plugga, men det glömde vi bort... :P På kvällen var det musikkår och stämrep, vilket gick bra fast jag egntligen borde träna lite mer. Men det blev mycket marscher och det köndes att det behövdes för efter att inte ha rört dem på hela vintern behövde de friskas upp litegrann.

Tisdagen var nog ganska intetsägande för den minns jag inte mycket av. Jo, var i skolan och skulle diskutera en bok som vi skulle ha läst. Eftersom jag inte kom på att jag skulle ha läst den boken förrän dagen innan måste jag erkänna att jag inte hade jättemycket koll. Å andra sidan hade de andra i gruppen läst den men inte hade de mer koll för det så diskussionen uteblev. Vi satt istället och pratade om lärarna, mycket mer givande!!

På onsdagen var det grammatik som gällde... Eller skulle gälla i alla fall. När vi kom till skolan på morgonen fick  vi höra att vår lärare hade fått en latte över sig och därför inte kunde komma till skolan.... okej.... Jag frågade inte mer. Jag och Stina tyckte att då skulle vi vara duktiga ändå och gick in och satte oss i ett litet grupprum för att plugga lite själv. Det gick bra i ungefär fem minuter tills Brian kom dit och frågade vad som hände och undrade varför vi inte hade någon lektion. Vi förklarade och Brian undrade om han kunde sitta där med oss och plugga också ett tag eftersom hans buss inte gick på tre timmar. Inget konstigt med det och vi satt där och pluggade i fem minuter till tills Martin kom in. Samma visa igen; förklara och sedan satte han sig också där för att plugga. Nu blev det dock mestadels prat och lite mindre pluggande. Sist men inte minst kommer Jocke in och då tog pratet över helt! Vi satt där en halvtimme till innan jag och Stina tyckte att vi lika gärna kunde åka hem eftersom vi inte fick något gjort ändå!

På torsdagen var vi med hästapållen på Huntley igen. Denna gången gick det ganska smidigt faktiskt. Julia hade rustat med både hingstkedja och träns så hästen var from som ett lamm ungefär. Tills han skulle gå in i transporten vill säga. Inget maraton runt hagen förstås, men dock lite trilskande och envishet innan vi efter en 20minuter fick in honom i transporten. Väl på Huntley gck allt bra och hästen fick nytt gips och blått bandage och vi kunde åka hem igen. Efter mer trilskande och steppdans i transporten, kom hästen hem igen och fick gå ut i hagen till sina kompisar som han inte har fått träffa på nästan två veckor. Då var hästen glad! :)

Fredags hände inte mycket annat än att jag och Sofia satt och tittade på gamla barnprogram på förmiddagen och sedan åkte vi och handlade på eftermiddagen med mamma. Mycket lyckad handle-tur det där... Eller inte! Vi glömde ungefär hälften... :P

Igår var jag med mamma, Sofia och Julia på utflykt i Malmö. Först  var vi i ett stort byggvaruhus och köpte kaninhage till Tiffen och Simbabwe. Nu kan de få komma ut och hoppa runt lite på gräset. Efter det körde vi till en tygaffär och köpte lite tyg som jag ska göra kuddar av till min säng och sedan åkte vi till det huvudsakliga målet; Malmls internationella hundutställning. Oj, vad många vovvar! :D Var väldigt kul att titta på lapparna och se hur olika de kan vara. Tror jag fått ett hum om hur min lilla vovve kan komma att se ut som vuxen, och det blir säkert bra! Traskade runt och tittade lite på alla hundar och deras mattar och hussar och såg också när de tävlade i agility. Det fick mig mest att tänka på Mimsan och när vi höll på med det när hon var yngre, fiiine Mimsa tyckte att det var jättekul! Saknar henne såååå mycket, men på något sätt tror jag ändå det kan underlätta lite när jag får hem valpen. Hittade ett koppel, ett gosedjur och en pipleksak till valpen som hon ska få när hon kommer hit. Träffade Annika, uppfödaren, också och hon sa att nu var det antagligen bestämt vilken jag ska ha. :) Det blir den som jag tyckte bäst om från början, så det var ju bra!

Nu måste jag sätta mig och skriva färdigt min novell... Har fått lite idétorka tyvärr bara så jag kanske ska gå ut till kaninerna en sväng först...

image39
Liten söt Lerina-vovve!

image40
Lerinas pappa, Eros, på utställningen

image41
Något smått uttråkade systrar på utställningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0