Trött och seg...

Äntligen kan jag logg ain här igen! Har varit något knasigt med bloggen så jag har inte kunnat skriva något på några dagar.

Helgen har i alla fall varit ganska lugn med inte så mycket vettigt gjort förutom en massa valpmys! Hon är fortfarande väldigt snäll, men hon börjar nog känna sig hemma nu och nu börjar hennes busiga sida krypa fram allt mer! Smart litet kryp desutom som redan fattat att hon ska komma när man ropar efter henne! :P Hon har också hittat en ny lekkamrat, min kanin Tiffen. En riktig kanin, ingen gjord av tyg!  Tiffen är dock inom lås och bom och Lerina skuttar runt utanför och skäller på honom. Tiffen är lite trög för han fattar inte att han borde bli rädd utan skuttar glatt efter Lerina och ser ut att tycka det är väldigt roligt!

Efter en så lugn och skön helg kör man så klart på för fullt igen på måndagen... Lerina vaknade så klart vid halv sju så det var bara att gå upp, ge henne mat och sedan satte jag mig för att plugga lite. Satte mig minsann ute i trädgården där det var vindstilla och sol medan Molly, Lerina och Tiffen skuttade omkring på gräset. Riktigt skönt var det! Vid elva kom Stina och vi körde igån med en riktigt ordentlig grammatik repetition... huh... mindre roligt... Ända till kl fem höll vi på och fick faktiskt en hel del gjort.

Efter Stina hade åkt hem var det mat, sedan till Vejby för att hämta Tobbe och Jocke, därefter vidare till F10 i Ängelholm för ett rejält marschträningspass... Det var välbehövligt kan jag ju lugnt påpeka efter att inte ha marschat något på hela vintern och såklart körde vi inte igång så där lite lungt och försiktigt inte... Nä!! Det var fullt ös redan från första stegen och mycket effektiv träning i tre timmar. :S Det plus all grammatik träning under dagen gjorde mig ganska trött ska jag be att få tala om.... :P Kom hem vid halv tio och korrekturläste novellen som skulle lämnas idag och sen var det rakt i säng och sova gott hela natten! Lerina var nog också trött efter all uteaktivitet och sov som en liten gris heeeela natten! *heja!* Hon vaknade inte ens i vanlig tid, halv sju, utan sov gott när min klocka ringde vid sju. Duktig vovve!

Har varit i skolan igen idag och läst en massa poetry, och nu har jag hamnat i trädgården igen med Molly och Lerina. (Tiffen sover nog) Sitter nog kvar här ett tag till, iaf tills det är dags att göra mat! :)

image50
Spelning i Torekov med musikkåren i somras

image51
Tiffen och Lerina

image52
Kom igen då!

Kommentarer
Postat av: Marie & Pralin

Bästa vän med en kanin, syrran har en katt...

Ha det gott i vårvädret!

2008-04-01 @ 18:37:39
URL: http://www.123minsida.se/waldweilers

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0