Skola, vet. och styrelsemöte...

Haha, smarting jag! Hela veckan har jag fått för mig att på fredagkväll ska jag jobba... Ja... Går här idag och förbereder mig osv och tänker bara kolla vilken tid det var jag skulle börja, fyra eller halv fem. Hämtar kalendern och där står inte nånting i den... Nähä? Kollar almanackan i köket, inget i den heller... Nähä?? Ringer till jobbet och frågar; "nä, du ska inte vara här förrän på söndag!" :O Haha!! Vad smart jag är! Jaja, då fick jag ju en ledig kväll, vad skönt!

Har varit skola nu både tis och tors, och i går fick vi även tillbaka våra litteratur tentor, G+ på den ena och VG på den andra, det är OK och jag är helt klart nöjd. :) Nu är det bara grammatikresultat kvar. :S

Igår eftermiddag var vi hos veterinären med Lerina och hon fick sin vacc. spruta. Lite läskigt var det hos doktorn och det gjorde lite ont när hon stacks, men så fort man får komma ner på golvet igen och få en godis blir allt bra igen! :) 5.8 kilosar vägde hon minsann så det var ju ändå bra med tanke på att jag tycker att hon äter så dåligt. Provade idag med att klippa lite lite korv över maten och blande och då gick minsann ner med ett nafs! Hon är kanske bara trött på smaken då kanske! 
 
Var även på styrelsemöte igår med kåren där vi bl.a disskuterade vår spelning den första maj och våra icke befintliga stadskårs-uniformer... Det löste sig väl ganska bra til slut och vi fick även lite mer info om kontrollen som vi ska göra den 17 maj och konserten vi ska ha i september.

Har varit ute mycket med Lerina också de senaste dagarna, och snart har vi tränat in "koppel-gång" riktigt bra! Nu ska jag bara se till att inte jobba den 14 juni, sen ska här minsann oxå anmälas till utställningen i LA så att Marie och Pralin inte blir helt ensamma på valpträffen! :P Ser fram emot att komma igång med valpkursen också snart, ska bli väldigt intressant och roligt! :)

Idag var Tessa här med sitt nyförvärv också, en liten vit/svart/brun dansk/svensk gårdshund på fem månader vid namn Niike. Det tog ungefär två minuter sen var där full fart på Lerina och Niike när de susade runt i trädgården och busade med varandra. Niike var dock inte lika uppskattad av Molly som gav henne en ordentlig utskällning när hon nosade på henne och såg ut att tycka ungefär "kommer den också hit, då flyttar minsann jag nån annanstans!!!" Sen gick hon ner i källaren och förblev där resten av förmiddagen! Jag, Tessa, Lerina och Niike tog en tur ner till stranden också så att hundarna fick springa omkring där ett tag. Lerina tycker det är jättekul att springa runt i vattnet och leka i det, men stackars Niike var livrädd! Vi hittade en bäck som vi försökte träna henne lite med genom att jag och Tessa hoppade över till andra sidan, Lerina sprang i bäcken fram och tillbaka hela tiden och Niike satt på andra sidan och pep.... :P Till sist vågade hon sig dock ner mot kanten och sprang snabbt som attan över till oss på andra sidan. Massa beröm och kel fick hon förstås och sen, snälla som vi var, hoppade vi tillbaka till andra sidan igen! :D Efter fyra gånger gick det ändå så pass bra att Niike var före Tessa över bäcken! Lerina fattade nog inte alls varför det var en sådan "big deal" med detta, det är ju bara vatten!! :) Riktigt roligt hade de tillsammans i alla fall så det kommer vi absolut göra om snart!

En lustig sak med det här är dock att valpar (liksom bebisar) på något sätt är alllmän egendom... Rätt vad det var när vi var ute och gick, möter vi två kvinnor med två stora labradorer som springer lösa. Jag och Tessa kallade in våra små (lydiga och väluppfostrade som de är kom de såklart fdirekt ast där kom andra hundar! Nog mest av rädsla kanske... :P) medan de andra två kvinnorna låter sina hundar springa fram mot oss... Jätteroligt! Vi försökte ignorera se andra hundarna och se till så att våra höll sig hyffsat lugna, och när vi kommer längre fram och möter kvinnorna börjar den ena med "jag försökte vinka så att ni skulle förstå att de är jättesnälla!" och utbrister sedan"Guuuuud, vilka söta små vovvar!!, hur gamla, vad är det för ras, vad heter de???" osv. och sätter sig på huk och börjar klappa och kela med valparna när vi försöker "fostra" dem. Jätteroligt! :S Egentligen var de väldigt trevlia och hundarna var jättesnälla, men det känndes ändå inte så väldigt kul, speciellt inte när två stora hundar kommer springade mot en i full fart.

Jaja, nog om det. När vi kom hem senare hade Lerina tydligen inte fått nog av vattnet och skulle tvunget hoppa i vår basäng utanför altanen, knasboll! Som tur var dök grannens hund upp på andra sidan staketet så då blev det full fart dit istället för att hälsa så att jag kunde stänga till basängen och Lerina glömde bort det. :P Nu sover hon som en liten gris under bordet här och jag ska försöka komma på något som jag kan fördriva tiden med ikväll! Imorgon blir det födesledagsfirande och jag och Erik ska till Halmstad. Är även bjudna till Tessa senare på kvällen så kanske det blir en sväng in om där med. :) 

image72
Lerina och Niike i bilen, Niike skulle tvunget stå upp hela vägen till stranden...

image73
"Är du säääker på att vattnet är rent här?? det verkar lite tveksamt, tycker jag!"

image74
"Kommer du nångång, eller vi ska sitta här heeeela dagen???"

image75
Liten snygging med sand i munnen, gott! :)

Kommentarer
Postat av: Marie & Pralin

Skönt med en ledig kväll sådär, tur det var på det hållet så dom inte ringer och undrar var du blir av *ve & fasa*
Vi var oxå hos vette igår, Pralin väger 6 kg prick och Latte väger 6.05, så dom håller storleksordningen *ler*

Vad bra att ni oxå kommer till LA, tror att Annika och Latte oxå kommer dit, Latte iaf. Ska försöka jaga de andra lite..

Ang DSG och vatten..Lilla Rut var oxå badkruka..sen blev hon badidiot..Jösses alltså. Anki sliter sitt hår ibland *asg*

Ha en bra helg!!

Kram

2008-04-25 @ 17:08:54
URL: http://www.123minsida.se/waldweilers
Postat av: Anki & Rut

En liten lapp valp är perfekt för en gårdis att leka med! Rut bara älskar när Pralin, Sima el Latte är med, då blir det ös och brottning.*s* Vad fin Niike är!

2008-04-28 @ 13:25:24
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0