Såå...

Ska se om jag orkar skriva något längre nu då. Har haft fullt upp hela helgen som vanligt, så jag har inte hunnit med att skriva.

I fredags kom vi som sagt äntligen till en överenskommelse angående gården. Mamma och far träffade mäklaren och ägaren kl 15 i fredags och skulle reda ut allt, ungefär samtidigt som jag åkte till jobbet. Så jobbigt att bara gå där och vänta! I alla fall så fick vi tillbaka lite av den marken som han hade dragit in. Inte så mycket som där var från början, men tillräckligt för att vi skulle bli nöjda och att det ska räcka till ett par tre hästar. :) Dessutom blev det lite billigare än vad som stod från början i annonsen, vilket passade oss väldigt bra! Lite krux och krångel är där dock kvar eftersom det var två bröder som ägde stället från början. den ena brodern dog för någon månad sedan (det är därför det tagit sådan tid) och dnu måste dödsbo och sådant utredas och göras upp innan vår affär kan gå igenom. Risken för att den eventuellt inte skulle det är antagligen ganska liten, så vi ska förhoppningsvis kunna börja renovera lite snart så att jag i alla fall kan flytta in någon gång under sommaren! *Längtar!!* När jag hade slutat jobba vid halv tio körde jag ner till våra blivande grannar, som är goda vänner till mina föräldrar för lite firande. Blev inte så sent där förstås eftersom jag skulle upp tidigt morgonen efter.

På lördagen var det upp vid sju och sedan iväg till Halmstad för att äntligen skriva tentan. Kändes som att det gick ganska bra faktiskt eftersom vi hade fått ut övningstentor tidigare som jag och Stina satt och gick igenom väldigt noga i fredags. Den riktiga tentan såg i princip likadan ut som övningstentorna, med samma exempel och formuleringar, så det kändes positivt! Åkte hem igen på eftermiddagen och blev satt på att hjälpa far med att byta däck på bilarna. Passade även på att plocka ut min bil, nu får det minsann vara slut på vintern! Nu vill jag kunna köra runt i min cab! :D På kvällen kom Stina och hämtade mig och det bar av upp till Halmstad igen till klassfest. mycket trevligt med korvgrillning, frågesport en massa prat och "Singstar". Första gången vi träffas utanför skolan så det var väldigt kul. :) Blev inte så sent här heller dock eftersom vi dels hade varit upp tidigt allihopa på grund av tentan och sen hade Stina med sin dotter på 1½ som vägrade sova på festen och behövde hem och nanna tillsist.

Idag var det upp tidigt igen och till min förvåning sov Lerina fortfarande när min klocka ringde halv åtta! :O Jaja, bara bra om hon har lagt av med vanan att väcka mig halv sex, för visst jag är morgonpigg, men halv sex VARENDA morgon är lite smått tradigt! Har varit väldigt lugnt på jobet idag och inte hänt så väldans mycket förutom att jag fick en liten utskällning av en gäst... När gästen skulle checka ut skulle han enligt datorn och alla prislistor betala 255 kronor. Gästen hävdade bestämt att "nähädå!!!" det tänkte han inte alls göra för han skulle bara betala 205 kronor för det hade jag minsann sagt igår när han checkade in, och har man sagt en sak får man stå för det osv.... Saken var ju dock den att jag omöjligt kunde ha sagt det till honom eftersom jag var ledig under gårdagen när han checkade in. Ha! Tji fick han!! Snälla som vi är i receptionen fick han ändå det för 205 kronor eftersom han så bestämt hävdade att han hade fått prisuppgiften på 205 kronor av NÅGON, inte mig längre när jag sa att jag faktiskt varit ledig.... :P  Jaja, så kan det vara ibland!

Eftermiddagen har jag spenderat en del nere på gården och en hel del på att rita mitt blivande kök. Inte helt lätt det där, men ganska kul! det blir säkert bra! Ska se om jag kan sno en bild på utsidan av gården från Julias bilddagbok och lägga in, insidan är inte värt att jag visar ännu! :D Nu ska jag soooova! Är så trött i huvudet efter denna helgen. Hoppas att Lerina fattar det med! :P

image61
Havstensvägen 208! :D

image60
En glad Astrid! (Stinas dotter)


image62
Fin solskensbild på Lerina får avsluta. Sötnos!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är jätteroligt att få vara "mormor" till Lerina lilla gulltrollet:)så mycket men nu när tentorna är klara får du koppla av och leka lite med henne.

2008-04-21 @ 08:52:41
Postat av: Marie & Pralin

Grattis igen. Kul att få planera..
Tror att Lerina kommer att trivas riktigt bra där.
Pralin är väldigt duktig på att roa sig själv på morgonkvisten, runt halvsju vaknar hon, ingen vill stiga upp då så hon leker snällt & tyst tills iaf halvnio *duktig flicka*

Låter som om du haft en bra helg!!!

Kram

2008-04-21 @ 11:44:15
URL: http://www.123minsida.se/waldweilers

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0