Något lugnare...

Så.... Nu är i alla fall en tenta färdig. Analys av engelsk litteratur.... Ganska roligt när man läser det, men mindre roligt när man ska skriva en tenta om det... :S Återstår en grammatiktenta som blir en salstenta som ska skrivas på lördag. Rolig toch intressant, men så jäädra svårt att man nästan tappar sugen! Hade en rejäl genomgång i skolan igår och Stina och jag ska sätta oss på måndag och ta ett bra ryck. Känns som att det blir dödsrycket där ja! :) På kvällen sen är det marschpass med kåren som gäller... isch... palla!! :P Beslutade i måndags att vi ska göra om vår kontroll (så att vi blir godkända till att göra högvakt och spelningar utomlands) den 17 maj, så nu är det hårdträning som gäller en månad fram tills dess. Yes...

I tisdags började jag på mitt nya jobb som receptionist på campingen i Torekov, First Camp. Var i skolan till klockan tolv och skulle börja jobba klockan ett. Kände mig ganska stressad och lite smått uppjagad och nervös, för det tog lite längre tid än jag hade räknat med att köra dit. Precis när jag svängde in till campingen fem i ett ringer Erik och stackarn fick sig en släng av sleven och jag var nog ganska snäsig mot honom.... Ringde tillbaka när jag kom hem och bad om ursäkt iaf. :) Var egentligen tänkt att jag skulle varit uppe i Stockholm till helgen och hälsat på honom, men i och med tentorna och nytt jobb kände jag att jag inte riktigt hade tid till det. Det får bli en annan gång.

Jobbet gick i alla fall bra. Tror jag i alla fall! Man känner sig så himla trög ibland när man bara traskar efter någon och står och titttar på vad de gör och bara svarar lite "ja" "mm" "nää" ibland... Men som sagt gick det nog bra ändå och idag när jag var där fick jag svara på en del mail och göra några bokningar. Fick också en genomgång av stugorna och kan verkligen rekomendera dem för den som vill ha en liten semester! Riktigt mysiga är de faktiskt och man får ha hund med sig! :D

På tal om hun så går det mesta fortfarande bra med lile vovven här hemma. Ett riktigt litet bustroll är hon och idag när jag lämnade henne ensam i kompistinhägnad en stund lyckades den lilla smartingen så klart klättra över den... suck... Kan man köpa tak till såna någonstans?? :P Lyckligtvis har hon inte provat på det ute i trädgården (som sin kära syster) antagligen för där är en häck ivägen, men det kommer säkert snart det med... Tur att Molly är en sån skvallerbytta!! :D Ska försöka hinna med att ta med Lerina till stranden eller skogen en stund till helgen och träna lite mer med henne, det behövs nog... :P NU ska jag däremot försöka att få henne att äta upp sin kvällsmat. Mat är ingen favorit hos lilla fröken Lerina så hon tar några tuggor och tycker sedan att det får vara bra. Morgonen är ända gången hon äter ordentligt. Knashund!! :)

Ha! Rögle vann precis och gick vidare till elitserien, kul! :D


image57
Knasig, men söt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst är hon ett ljuvligt litet bustroll. Hon älskar att vara ute i trädgården och utforska så det dröjer nog inte länge förrän hon hittar någon väg ut, hon är smart :)

2008-04-11 @ 08:50:29
Postat av: Marie & Pralin

Du ska se att hon lär sig det med..*asg*
Idag har Latte, Leva & Pralin busat ihop..som dom röjde!!! Finns fotobevis i Ankis blogg..
Ett styck trött Pralin*SKÖÖÖÖNT*

Kul att tentan känns bra & att jobbet verkar bra!
Hur har det gått med gården??

Ha en härlig helg!!
Kram Marie & Pralin

2008-04-11 @ 15:57:33
URL: http://www.123minsida.se/waldweilers
Postat av: Anki & Rut

Jag är också nyfiken över gården!*s* Va?.....en lapphund som inte är hungrig jämt?! Håller med om att hon är bra söt, lilla Lerina. Synd att det inte blev något Stockholm i helgen, men tentorna får ju gå före nöjen så klart. //Anki

2008-04-11 @ 23:14:30
URL: http://gittegottsrut.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0