Jobb o jobb o jobb...

Ja, ungefär så... Det är inte alltid så roligt att vara populär har jag fått erfara! Jag har inget emot att jobba, men alla behöver väl inte ringa samtidigt??? Vaknar fem i sju av att mobilen ringer, "Hej det här är från förskolan i Vejby, kan du jobba idag mellan 9-18?" Javisst, säger jag, det går så bra! Jätteglad! Wee-hee! Hör tjänar vi pengar! Beslutar mig för att ligga och dra mig ett tag till, vänder mig om, får en puss av Mimmi och blundar. Så ringer så klart den lilla mobilen igen!! "Hej, det här är från förskolan i Munka, har du lust att komma och jobba idag?" Ja, gärna det, men då hade du fått ringa några minuter tidigare! Jaja, inget att göra åt det, hon lovar att återkomma om det skulle vara någon annan gång, och jag vänder mig igen och försöker sova ett tag till.

Hinner inte mer än att vända mig igen såklart förrän telefonen ringer en tredje gång, och det innan klockan hunnit bli sju på morgonen!!! "Hej, det här är Kerstin från skolan i Båstad, kan du jobba idag?" Suck!!! Nu börjar jag bli trött på riktigt! Måste igen förklara hur det ligger till, och hon lovar att återkomma om det skulle vara något. Inte lönt att somna om nu, tänker jag och går upp. gör mig i ordning i lugn och ro, och blir uppringd igen strax efter åtta. "Hej, det här är från förskolan i Vejby" Jaha, tänker jag, nu är de inte bara sjuka, nu har de drabbats av minnesförlust också! "Du skulle komma idag vid nio va?" Jo, det skulle jag ju. "Ja, vi har funderat lite och... Kan du komma så snabbt som möjligt??!??! Vi har kris!!!!"

Kommer till jobbet vid halv nio, hinner knappt mer än att stiga innan för dörren förrän den lilla mobil-djävulen ringer igen!! "Hej, det här är från skola i Förslöv, kan du jobba idag??" ahhh!!!! Får ännu en gång förklara hur det ligger till, får svaret "Jaha, inget att göra åt... Men i morgon då?? Kan du då?" Nope, för imorgon ska jag jobba i Båsad, och det var bestämt sedan tidigare... Nu kan det ju inte bli mer!! Men joho!! Ännu är inte dagen slut! Vänta ni bara!!

Träffar min "kollega", får ett mycket varmt välkomnande och "så bra att du kunde komma, här är fyra stycken borta idag!!" Ooookej... så jag ska vara vikarie för fyra stycken samtidigt... Det här kommer att gå bra!!! :S "Tror du att du kan komma imorgon också??" ehh... tyvärr jag ska jobba i Båstad i morgon!  Tadaa!! *Besviken kollega suckar och går mumlande iväg* Går vidare och stöter på nästa kollega. "Hej Sandra!! Så bra att du kunde komma!! Du, när du ändå är här, tror du attdu kan jobba för mig på skärtorsdagen??" Nu börjar jag tycka att det här är lite jobbigt, för när jag var i Munka förra veckan lovade jag nämligen att jag skulle komma dit några dagar, bl.a. på Skärtorsdagen... "Okej, jaja, de får klara sig själva... Men vad säger du om den 10-12 april då? Kan du då?" Yes!!!!! Jag kan säga ja för första gången den här dagen!!! Wee-hee!!

Går något upplivad vidare in på den avdelning där jag tll slut skulle vara och inser något lättad att jag inte skulle vara själv utan där var faktiskt ett par andra vikarier också. Dagen går i alla fall utan några större missöden, och vid två-tiden ringer telefonen igen... "Hej det  här var Kerstin från Båstad igen, jag har några datum här som jag undrar om du skulle kunna jobba." Jaha... Något ska väl kunna säger jag, läs upp som får vi se! "30 mars??" Ehm... Jobbar jag i Munka.... "Okej, 2 april??" Uhu.... eh... jobbar jag i Munka, det här börjar kännas pinsamt! "Haha, jaja, ett till då, skärtorsdagen??" Nääää!!! Då jobbar jag minsann i Munka, och skulle det inte bli där så ska jag vara i Vejby!

Under eftermiddagen hinner där sedan ringa en från golfkrogen plus att Kerstin ringer igen och frågar om lite preliminära tider (som jag faktiskt kan!!) Men den här dagen var jobbit måste jag säga!!! Men annars gick det bra att jobba.... Nu ska jag och
 

Sötaste Mimsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0