Hej hopp...

Okej... Med tanke på den där rubriken är det nog övertrötthetsvarning på mig just nu... Tur för Fille att hon inte är hemma då... Ibland får jag en känsla av att människor inte riktigt tycker om mig när jag är övertrött. För detta ber jag om ursäkt och hoppas att ni känner mig så pass väl att förstå att jag egentligen inte är sådan! :D

Kan väl börja med lörddagen:
Var på Väla med mamma på förmiddagen, Tasty House är verkligen ett roligt men ack så onödigt ställe. Pengarna försvinner också på något mysko sätt när man har varit där inne... hmm.... Åkte upp till Statoil för att köpa grädde, träffar en småstressad Tessa om blir spontaninbjuden till Mia på kvällen. Okej det lät konstigt, men så var det. Mysket trevligt i alla fall! Hjälpte far med bilen på eftermiddagen, och hem till Mia på kvällen för att kolla på melodifestival. Rätt låt vann tyckte jag nog, men Andreas Johnssons låt var bättre... Kan man tycka så utan att alla tycker att jag är dummare än vanligt? :P

Söndag:
hum.... Jättebra, jag minns vad jag gjorde i lördags men inte i söndags. Och nej, det beror inte på överdriven konsumtion av något på lördagkvällen. Möjligtvis musik! Fortsatte nog att hjälpa far lite förresten, hjälpte sedan Julia med engelskan (känner mig väldigt hjälpsam just nu!) och åkte sedan med Julia till stallet och gick en runda med Mamma, Julia, Champagne, Mimmi och Molly. Trevligt! Hann visst också med att vara på bio på kvällen med Far, Daniel och Erik. Kände mig verkligen jätte-smart när vi skulle hämta Erik och hans pappa öppnar dörren med ett glatt "Hej Sandra!" Hej hej svarar jag, hälsar på hunden, artighetsfrågor hur är det osv. "Jaha, och ni ska pa bio? Vilken film ska ni se?" frågar Eriks pappa. "Apo....Aca...Apoca...ehh....." Eriks pappa tittar lite lagom frågande på mig  "Nä, förlåt mig!! Jag kommer verkligen inte ihåg vad den hette!!! Men den handlar om Mayaindianer!" säger jag jätteglatt, får ännu en skum blick och "räddas" av Erik som kommer precis. Ja.... Jättesmart, verkligen! Men till mitt försvar får väl sägas att filmen faktiskt hade ett skumt namn; Apocalyptos, tror jag. Få fram det där så där lite snabbt och lätt!!! Filmen var i alla fall hyfsat bra. Något rå och något skum handling men rätt så underhållande! Bäst var nog Eriks kommentar; "Aha, så det var så de svarta kom till USA!" (Inget rasistiskt med det för den delen, det var bara ett konstaterande... Ett ovanligt dumt sådant dock!!)

Idag väcktes jag av Kjerstin som ville att jag skulle komma och jobba i Båstad. Gärna det, det är alltid trevligt att få in lite pengar. Visserligen tyckte jag att det här var väldans ovanligt onödigt, men okej, så länge jag får betalt ska jag inte klaga! Man behöver inte vara fyra stycken på att passa 15 barn som sköter sig i princip själv... Men men! Ska jobba tisdag, onsdag, torsdag och nästa tisdag igen också, så det är bara bra! Fick minsann iväg ett brev till Marianne också idag och fick en sådan där lagom Åhhhh-vad-jag-längtar-till-sommaren-känsla också! Då kan jag ju ta ut min bil och börja använda den!!! :D


image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0