Leeedig dag! :D

Trodde jag trallala... Vaknar i går morse av strålande sol i mitt sovrum. Jaha, har väl Fille varit här inne och hämtat något och dragit upp gardinen tånker jag och förutsätter att alla redan har åkt iväg till jobb och skola. Skönt att äntligen få sova ut tänker jag sedan och vänder mig om. Tittar på klockan... Den visar 06.40... :O Hur lyckas man!! Jag är ledig första gången på flera dagar och jag vaknar självmant tidigare än om jag skulle varit och jobbat och är dessutom oförskämt pigg! Kravlar mig upp ur sängen, drar ner gardinen som jag kommer på att jag själv glömt att rull ner kvällen innan och går tillbaka till sängen för att försöka sova en stund till. Lyckas somna om och väcks en timme senare av att telefonen ringer, den här gången är jag så klart jättetrött!! I alla fall är det förskolan i Munka som ringer och vill att jag ska jobba. Jaha... Där rök den lediga dagen... Och jag som hade så mycket annat att göra idag!

Jobbar mellan nio och ett, lagom, och åker sedan in till Ängelholm. Går en liten snabbrunda i stan och åker sedan ner för att hämta Fille på stationen. Gick sedan runt och tittade lite i affärerna, hittade de födelsedagskort jag letade efter och sedan gick vi till Grafitti för att fika lite! Gotte! Körde därefter Fille till körskolan eftersom hon skulle ha körlektion och sedan hem för att skriva brev till min kära värdfamilj i England! :) Körde upp och postade det, hem och sedan iväg till kööör där far följde med för att spela gitarr denna gången. Alltid kul att vara där faktist, kallt i kyrkan dock!

Hann faktiskt med en hel del ändå, fast jag jobbade känner jag. Fick minsann fixat en ny kod till mitt BankID också. Sen att den inte fungerade och att jag måste ringa till dem på torsdag och försöka lista ut felet är en annan historia... suck... Fick minsann hjälpt Ulan med hennes svenskprov också. Ordklasser handlade det om den här gånen. Det där är inteså lätt kom vi fram till, men hag hoppas att det kommer gå bra ändå. Lycka till Ulan! Ska hålla tummarna för dig!

Denna veckan kommer att bli väldigt lång känns det som eftersom vi flyttade kören från torsdag till tisdag. Det blir fel när ens vanor blir rubbade! Idag har jag jobbat från halv nio till fem, det var riktigt lugnt och skönt idag för en gångs skull (fast vi hade en busslast på 70 pers...) Därefter var det hem och äta lite snabbt och sedan iväg till musikkåren. Där var det minsann återträff idag (hade lilla smarta jag så klart glömt bort, tur att det inte var något speciellt jag skulle tänka på) och vi spelade Phantom of the Opera. Me like that song! :D Kul att höra när man är så många i orkestern! Får se om Fille vill följa med också och trumma lite! :P

Ett nytt försök till ledig dag i morgon... hrm... Imorgon ska jag inte jobba någonstans har jag bestämt! Jag har så många andra grejer jag måste hinna med att göra som inte blev av igår! Nu ska jag minsann skriva et mejl till Carina, hej hopp!



image16

Ulan - extremt road och intresserad av att läsa till prov...

image15
Fille posar framför min fine-bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0