Cara mia!

Lyssnar på Rix FM på jobbet och jag och Janne har lyckats haka upp oss på just denna Cara Mia med Måns Zelmerlöv. Inte så svårt visserligen med tanke på att den är rätt så enformig och spelas en gång i timmen. Men på något sätt fastnar den ändå! Rätt som det är går man och nynnar på något utan att tänka på det, så komemr någon och säger "sjunger du på den nu igen!" Oj... Antagligen är det väl just därför som den och många andra ganska enformiga låtar blir så populära; de är trallvänliga! :D


Var minsann ledig i torsdags igen. Sköönt! Var inne hos far och hämtade en sak som skulle lämnas på ett ställe i Fleninge och därefter skulle jag köratill Väla. "Ska du köra ensam?" frågade far då. Japp, vilken normal människa är ledig en torsdag?? Inte många... Ingen som kunde följa med, men å andra sidan var där ju inte så mycket folk på Väla heller! :D Lyckades göra några fynd, så som en skjorta, hårbrorste och strumpor. Dock inte det jag kom dit för, födlsedagspresent till Fille! Men det kommer väl fler lediga dagar innan den 15 maj hoppas jag!


Jobb annars bäde igår och idag. Idag bara till tre! Härligt att sluta lite tidigare en lördag! Hade nog så mycket att göra ändå fram tills dess! Igår var där nästan 150 gäster och där måste ha varit lika många idag. Jobbade tillsammans med Elin, Sofia och Catharina, och vi har minsann riktigt trevligt tillsammans! Stämmingen på jobbet gör så mycket och jag trivs jättebra! Har fått heltidstjänst där nu så tyvärr blir där då inte mycket tid över till mer dagisjobbande. Lite synd eftersom jag trivdes väldigt bra med det också, men jag skulle nog inte klara av att jobba så mycket!


Fint väder idag igen och mamma och far har fått vårkänslor och varit iväg och köpt en massa plantor till trdgården. Bra att jag jobbar i morgon, annars vet jag vad jag hade fått göra!!! :D


image20
Molly-cooling snottar mina solisar när solien blir för skarp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0